Wednesday, 16 May 2012

ubah


sudah lama tunggu kini tiba masa
kalau dulu renung kini aku rasa
tahan air dari mata aku tidak bisa
rasa diri kecil tidak macam badan sasa
hati kecil turut mula bicara
tidak sampai terkeluar dengan kata - kata
hanya mampu diam tanpa bersuara
moga diri lepas dari segala bencana

hidup dulu orang buat ada aku kisah
tapi kini kalau tinggal aku rasa bersalah
hari hari kalah lagi banyak dari hari tuah
baru kini aku sedar aku perlu mengalah
hati perlu ubah baru ada arah
hidup jangan terlalu dalam keadaan berserah
tak salah tapi diri perlu elak sebelum parah
moga moga hidup aku tidak terlalu pasrah

2 comments:

  1. haha, best2...sedap di baca :), dulu aku selalu gak tulis puisi2 mcm ni, tp dulu2 atas kertas kan, so satu notepad tu hilang, T_T

    ReplyDelete
  2. sbb tu la aku tulis dlm blog ni...tak nak bg hilang...n bnda ni pon aku stat mase tingkatan lima lg...yg kat bwh2 tu antara yg lame2 la.....

    ReplyDelete