Saturday, 4 August 2012

masih ku ingat


masih ku ingat
saat kita bersama
didalam suka dan duka
bersama kongsi cerita
masih ku ingat

masa mula kenal semua muka malu malu
bila sudah kenal hilang sudah tersipu malu
aku nak bercerita tapi bukan pasal aku
tapi ade kait masa zaman muda dulu
mula dengan sem tiga jangan ingat sem satu
masing masing pun tak lupa begitu juga dengan aku
masing masing buat muka kenal nama dekat cekgu
ada macam macam gaya aku tengok pun terkedu
siap naik atas meja aku tengok pun terpaku
tapi ape pun cerita gua tetap respek kat lu

masih ku ingat
saat kita bersama
didalam suka dan duka
bersama kongsi cerita
masih ku ingat

asal dari tempat beza tapi sume jiwa sama
datang dengan kawan lama kawan baru tak dipersia
niat hati semua sama timba ilmu tak terkira
nanti senang masa kerja tak terabai masa tua
bila habis sem tiga masuk sem empat pula
masa ni suka gila sebab dapat cekgu sama
mane taknya kelas dia je semua sekali ade tiga
dalam kelas suka suka tiap minggu semua ada
aku cuma cerita apa yang aku rasa
kalau korang baca korang pun mesti suka

masih ku ingat
saat kita bersama
didalam suka dan duka
bersama kongsi cerita
masih ku ingat

masih aku ingat cerita kita sampai sekarang
ikutkan hati macam macam aku nak karang
tapi biarlah aku simpan dalam tangan aku pegang
apa yang nyata aku rindu kat korang
apa taknya semua orang aku sayang
lebih lebih lagi korang anggap aku macam abang
jaga diri masing masing teruskan misi dalam berjuang
buat habis habisan biar nama kita dijulang
aku minta maaf kalau ada terlebih terkurang
semua cerita antara kita akan kekal dan takkan hilang